fb

Face pack. Η συσκευασία μέσο κοινωνικού δικτύου;

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι η ετικέτα ενός προϊόντος μπορεί να είναι περισσότερα από αυτό που νομίζουμε ή έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε;

Στη FORLABELS, στο πλαίσιο μια open mind αντίληψης για την ετικέτα και τη συσκευασία, έχουμε αναπτύξει επανειλημμένα ότι η ετικέτα είναι ένα εργαλείο marketing και επικοινωνίας που μπορεί να ενισχύσει τη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στο προϊόν και τον καταναλωτή.

Οι ετικέτες στο ράφι εκτίθενται συνεχώς μπροστά στα μάτια μας. Μεταφέρουν μηνύματα, οπτικά και λεκτικά. Δημιουργούν συνειρμούς ή συναισθηματικές προσεγγίσεις, «ζωντανεύουν» το προϊόν.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένας κοινός τόπος που συναντούνται οι καταναλωτές με τους παραγωγούς ή καλύτερα, οι ανάγκες των καταναλωτών με τους στόχους των παραγωγών. Ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που συμμετέχουν το προϊόν και κατ επέκταση η εταιρία που παράγει το προϊόν και ο καταναλωτής.

Η ετικέτα εκπέμπει ένα μήνυμα και ζητά από τον καταναλωτή να το κατανοήσει, να το αποκωδικοποιήσει και να αντιδράσει θετικά αγοράζοντας το προϊόν.

Ο καταναλωτής  αγοράζοντας το προϊόν απαντά, είτε τυχαία, είτε συνειδητά σε αυτό το μήνυμα. Η επικοινωνία έχει αρχίσει. Έχει κάνει like με τον τρόπο του και έχει γίνει «φίλος» ή «follower» του προϊόντος.  Αλλά και φίλος του παραγωγού. Ενημερώνεται για το προϊόν και  την εταιρία από τα στοιχεία που θα βρει πάνω στην ετικέτα και που πιθανόν θα του προκαλέσουν το ενδιαφέρον να ψάξει και για άλλα. Ξέρει ήδη περισσότερα από όσα ήξερε πριν αγοράσει το προϊόν. Αυτή η σχέση όμως δεν σταματά εδώ. Πρέπει να δυναμώσει να καλλιεργηθεί να γίνει πιο δυνατή και πιο μόνιμη.

Είναι μια επικοινωνία που εμείς ονομάζουμε face pack.

Και αν ακούγεται υπερβολικό, θα πούμε πως σήμερα οι τεχνικές δυνατότητες μας δίνουν την ευκαιρία να δημιουργούμε προσωποποιημένα προϊόντα. Με στοιχεία δηλαδή που αφορούν στον ίδιο τον καταναλωτή ή την ομάδα που ανήκει. Με δεδομένα που μεταβάλλονται από ετικέτα σε ετικέτα και αποσκοπούν, όχι γενικά, αλλά πιο προσωπικά στο ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Θυμίζουμε την πρόσφατη καμπάνια της coca cola που σε κάθε συσκευασία υπήρχε και ένα διαφορετικό όνομα, που απευθυνόταν δηλαδή κατά κάποιο τρόπο προσωπικά με το όνομά του στον κάθε καταναλωτή. Και αυτό είναι μόνο μια πράξη στο θαυμαστό έργο που παίζεται μπροστά μας.

Φανταστείτε τι σημαίνει για τον καταναλωτή μια συσκευασία στην οποία συμμετέχει ο ίδιος, είτε γιατί δημιουργήθηκε για να τον αφορά, είτε γιατί συνέβαλε ο ίδιος στη δημιουργία της, στέλνοντας ένα μήνυμα ή μια φωτογραφία για να τυπωθούν στη συσκευασία!

Φανταστείτε τι δύναμη αποκτά η συσκευασία όταν σκανάροντας με την οθόνη του κινητού του στη συσκευασία ο καταναλωτής μπορεί να δει video και φωτογραφίες ή να μπει στη σελίδα του προϊόντος στο f.b.!

Φανταστείτε μια συσκευασία που η ετικέτα της, αξιοποιώντας τη νανοτεχνολογία, θα είναι ένα αυτοκόλλητο φιλμ που συγχρόνως θα είναι και οθόνη τηλεόρασης!

Και ότι μπορείτε να φανταστείτε σήμερα, είναι πολύ λίγο σε ότι καινούργιο προσκομίζει η τεχνολογία στη συσκευασία, μέρα με τη μέρα.